This site uses cookies own and third. If you continue to browse consider to accept the use of cookies. OK More Info.
Grants access to the special sections

Mod DB sections

Recent

-no title-

Author Topic: Close Combat Gateway to Caen 1946 mod Released  (Read 2390 times)

Bungarra

• Clone Corporal

• *

• 2
    • Email
Re: Close Combat Gateway to Caen 1946 mod Released
« Reply #75 on: November 15, 2014, 05:07:33 AM »
Am playing & enjoying... no probs yet

Thank you Normada .. mighty fine work  :)

tetoaku

• Clone Recruit

• *

• 1
« Reply #76 on: November 25, 2014, 03:09:38 PM »
 Hola, antes que nada darte las gracias por este enorme y maravilloso MOD. Le he echando bastantes horas y te comento algunas cosas a ver si puedes arreglarlas o explicarlas, partiendo que no tengo ni idea de si cómo hacerlo yo.
 Primero os fallos graves que he visto: Faltan las texturas del Sdkfz 7/2 Flak 36, con lo que si no compruebas que no esté en el pool alemán, pues al escritorio que te manda. Con el Cromwell IV pasa a veces.
 En una Gran Campaña que estoy jugando, ya en el día 30, me salta mensaje que no puede leer el archivo "am20ht", con lo queno puedo continuar la campaña y estaba siendo impresionante  8). En general hay veces que me manda al escritorio 3 ó 4 veces seguidas y toca cambiar el pool enemigo entero o el propio para que no lo haga.

Cosas que no son graves pero que me gustaría comentar:

- Hay varios vehículos que tienen cañón automático pero que no disparan como cabría esperar, el T-60, el M16 MGMC y algún otro. En lugar de disparar en ráfagas, cada disparo resulta como varios mini disparos de cañón simultáneos.
- Los Wurframen no matan NADA, sin hablar de su dispersión, que a 50 metros se van a 30 o más. El tiempo de recarga es un poco excesivo, sólo puedes usar un par de rondas de disparos como los Calliope. Hablo de batallas de 15 minutos.
- Las medallas inglesas salen alemanas  :D Sé que s una chorrada pero no sé si puede ser indicativo de algo más grave.
- ¿El M-12 no debería tener tiro indirecto para ser el equivalente aliado de la artillería autopropulsada alemana?. Sería mucho más útil y divertido.
- A la hora de diseñar las agrupaciones, ¿los Rangers no deberían tener algún tipo de grupo de apoyo?. Aunque fuese artillería ligera, morteros o similar. La infantería inglesa/canadiense/polaca es muy floja comparada con todo el resto por el uso masivo de fusiles, ¿no tenían mejores armas portátiles previstas?
- No sé como lo has hecho pero lo de los japos es la HOSTIA. Se infiltran y sueltan los explosivos en medio del enemigo de forma muy banzai.

De todas formas, no hay agradecimiento suficiente para tu trabajo.

Nomada_Firefox

• Administrator
  • Clone Commander

• 10726
« Reply #77 on: November 25, 2014, 03:16:06 PM »
Gracias por la información aunque no pienso tocar este mod más este año.
I will not answer by private message, nothing which I can answer in the forum.
---------------------------------------------------
No respondere por mensaje privado nada que pueda responder en el foro.

tiantian

• Clone Recruit

• *

• 1
« Reply #78 on: January 16, 2016, 11:07:28 AM »
I installed but i have no idea how to select new nations.

Maybe i installed to wrong place? i am using steam version

Nomada_Firefox

• Administrator
  • Clone Commander

• 10726
« Reply #79 on: January 16, 2016, 12:11:50 PM »
Really there are two nations, Allied and Axis where into them, you can find battlegroups from all the other nations.

You have brought me old good memories about this game, unfortunately I have not played it more because the IA is a piece of shit and I had not time for multiplayer, in fact multiplayer is bad because the matrixgames net does not run too well.

Now I am waiting to the next Close Combat Bloody First, it will add a complete new engine and very probably the IA will be better and more fun. However, we will not know when it will be finished, perhaps this year or later. The people from Slitherine have not too hurry at finish it.

Dago

• Clone Corporal

• *

• 4
« Reply #80 on: June 05, 2016, 11:59:40 PM »
Hi, I am having the same problem. pointed installer to main directory in steam/stam apps/common/GTC but don't see any changes in game.

Does it need to be installed in DATA directory? Which file location do you point installer to with steam version?
THanks

Nomada_Firefox

• Administrator
  • Clone Commander

• 10726
« Reply #81 on: June 06, 2016, 12:57:00 AM »
What is the same problem? here there are many answers.

Dago

• Clone Corporal

• *

• 4
« Reply #82 on: June 06, 2016, 01:10:09 AM »
Same as the poster above, I failed to quote him. Wondering if I installed in the wrong place because installer defaulted to a matrix version directory. I changed to Steam as described above but there is no change to my game (launching with your shortcut from desktop). I tried several campaigns and operations but there are only normal units (and countries). 

If you have installation instructions for the steam version that should solve all problems  :)

EDIT: Hmm, does this require a mod manager like JSGME?  If so, I cannot find a download for it.
« Last Edit: June 06, 2016, 01:38:16 AM by Dago »

Nomada_Firefox

• Administrator
  • Clone Commander

• 10726
« Reply #83 on: June 06, 2016, 10:53:47 AM »
If the answer was as the previous user. The point is how you did not understand about how the mod works. There is not a new nation selection. There are Axis battlegroups and Allied battlegroups where you can find groups from other nations playing in the same faction. Just it.

I have not played too much the Steam version but I have it and it is exactly equal than the normal versio and clearly the installation is the same. However, I do not recomend to buy Slitherine/Matrix games at Steam because if you buy them at in the Slitherine/Matrix site, you can recieve freely a Steam key. But if you buy it at Steam, you get only the Steam version, nothing more.

Dago

• Clone Corporal

• *

• 4
« Reply #84 on: June 06, 2016, 06:27:45 PM »
I didn't know that about the matrix version, i'll keep in mind for the next one. Thanks.

I just need installation instructions. I understand the mod (I'm a total war modder, and understand some modding in general), but I cannot get this to work so I must have either installed to the wrong directory, or am missing the correct way to launch it.

Can you tell me in a few steps how to install for the steam version? 1. which directory to unpack, 2 if you need a mod manager like JSGME, etc.

Nomada_Firefox

• Administrator
  • Clone Commander

• 10726
« Reply #85 on: June 06, 2016, 07:10:13 PM »
The instructions are the same from the normal version. The unique change is where is the game installed.